Zajęcia gordonowskie Poznań

zajecia-gordonowskie-poznan

GORDONKI - zajęcia rozwijające zdolności muzyczne maluszków 0-3 lata wg teorii Edwina Gordona

To, czego dziecko uczy się podczas pierwszych pięciu lat życia, tworzy podstawę dla całej późniejszej edukacji

  • Czy chcesz by Twój maluch wykorzystał swój potencjał i rozwijał zdolności muzyczne?
  • Aby szybko nauczył się mówić, przyswajał w przyszłości z łatwością języki obce i był bardziej otwarty na świat?
  • A przede wszystkim wspaniale i kreatywnie spędzał z Tobą czas?
  • Zapisz go na Gordonki - zajęcia, które wszechstronnie wpływają na rozwój maluszków 0-3 lata!

Twoje dziecko:

  • rozwinie zdolności muzyczne (melodyczne i rytmiczne)
  • rozwinie zdolności manualne
  • wzmocni koordynację ruchową
  • zacznie śpiewać i tańczyć w rytm melodii, kiedy będzie na to fizycznie gotowe
  • rozwinie zmysł wzroku i dotyku
  • szybciej zacznie mówić
  • szybciej uczyć się będzie w przyszłości języków obcych (ze względu na wychwytywanie melodii języka i akcentu)

A wszystko to poprzez wspaniałą zabawę z użyciem m.in. kolorowych chusteczek, piłeczek, baniek mydlanych czy chusty animacyjnej

Tu video Polskiego Towarzystwa Gordonowskiego przedstawiające najwazniejsze elementy zajęć wg teorii E.E. Gordona:

Dzieci uczą się muzyki podobnie jak języka - najważniejsze jest osłuchanie. Dlatego na Gordonkach i Muzycznych Krainach przede wszystkim śpiewamy dziecku wiele melodii w różnych skalach.

Rozwijając zdolności muzyczne stymulujemy mózg dziecka - proces ten trwa (w zakresie zdolności muzycznych) jedynie do 9 roku życia dziecka. Małe dzieci to mali geniusze - rodzą się z określonym poziomem zdolności muzycznych, który potem spada, jeśli nie jest stymulowany przez otoczenie.

Jak wyglądają zajęcia?

  • śpiewamy głównie bez słów, na sylabach neturalnych (np. pam, pam), by dzieci skupiały się na melodii
  • śpiewamy melodie zróżnicowane pod kątem tonalności, rytmu, charakteru, tempa
  • rytmizujemy z dziećmi (wyliczanki i rymowanki ze słowami lub bez)
  • ruszamy się do rytmu
  • muzykę traktujemy jako język, który dziecka przyswaja przez słuchanie, potem powtarzanie, a na koniec samodzielne tworzenie
  • wzbogacamy muzyczny słownik dziecka (szerszy opis teorii E.E. Gordona i zajęć prowadzonych w oparciu o nią w zakładce Metody)

Schemat zajęć to: swobodna zabawa instrumentami, muzyczne powitanie, przeplatanie śpiewanek i rytmiczanek z improwizacją i użyciem kolorowych pomocy (piłeczki, bańki, chusteczki, chusta animacyjna, piłki gimnastyczne), reagowanie na bieżąco na odpowiedzi dzieci, muzyczne pożegnanie, swobodna zabawa instrumentami

ZAPISZ SIĘ NA ZAJĘCIA

O czym warto pamiętać?

  • Zachęcamy rodziców do aktywnego uczestniczenia w zajęciach - śpiewania, rytmizowania, ruszania się wraz z dzieckiem
  • Nie poruszamy nóżkami czy rączkami dziecka, warto się natomiast z nim się kołysać
  • Nie zmuszamy dzieci do reagowania na muzykę - każde z dzieci jest w innym stadium audiacji i inaczej przyswaja słyszane bodźce.
  • Pierwsza reakcja dziecka, zwłaszcza w przedziale wiekowym 0-18 miesięcy może być różna. Niektóre dzieci np. płaczą. To jest naturalna reakcja i nie należy się tym niepokoić.
  • Dzieci mogą swobodnie chodzić po sali, nie muszą siedzieć w kręgu. Nawet stojąc w kącie słyszą śpiew i czerpią z zajęć.
  • Wystarczy, że dziecko słucha - nie wymagajmy od dziecka, zwłaszcza niemowlęcia, że będzie na muzykę reagować. Ono chłonie wszystko co słyszy a efekt usłyszymy, kiedy będzie w stanie mówić i śpiewać.
  • Jeśli dziecko płacze a wiemy, że np. jest głodne czy wymaga przewinięcia - możemy w każdym momencie wyjść i wrócić za chwilę.

CENA: 140ZŁ/KARNET MIESIĘCZNY NA 4 KOLEJNE ZAJĘCIA

ZAJĘCIA PRÓBNE - 40ZŁ

Na zajęcia zapraszamy też kobiety w ciąży.

Więcej szczegółów na temat Gordonków znajdziesz TU

Video z przykładowymi melodiami i rytmiczankami, które pojawiają się na zajęciach:

 

Zapraszamy też na nasze cykliczne koncerty gordonowskie dla maluszków 0-4 lata :)

MUZYCZNE KRAINY - zajęcia wg teorii E.E. Gordona dla dzieci w wieku 3-5 lat.

Jak wyglądają zajęcia?

  • śpiewamy melodie i piosenki zróżnicowane pod kątem tonalności, rytmu, charakteru, tempa
  • rytmizujemy (wyliczanki i rymowanki ze słowami lub bez)
  • ruszamy się do rytmu
  • muzykę traktujemy jako język, który dziecka przyswaja przez słuchanie, potem powtarzanie, a na koniec samodzielne tworzenie
  • gramy na instrumentach perkusyjnych
  • używamy kolorowych rekwizytów
  • wzbogacamy muzyczny słownik dziecka (szerszy opis teorii E.E. Gordona i zajęć prowadzonych w oparciu o nią w zakładce Metody)

ZAPISZ SIĘ NA ZAJĘCIA

CENA: 140ZŁ/KARNET MIESIĘCZNY NA 4 KOLEJNE ZAJĘCIA

ZAJĘCIA PRÓBNE - 40ZŁ

Fortepianki, Smyczki, Mali gitarzyści/trębacze/perkusiści - nowatorskie zajęcia z nauki gry na instrumentach prowadzone w grupach wg. teorii Edwina Gordona dla dzieci 5-9 lat

  • Czy chcesz by Twoje Dziecko wykorzystało swój potencjał i rozwijało zdolności muzyczne?
  • By nauczyło się grać na instrumencie?
  • A przede wszystkim kreatywnie spędzało czas?
  • Zapisz go na zajęcia, które wprowadzają dzieci 5-9 lat w świat gry na instrumencie i wspólnego tworzenia muzyki!

Twoje dziecko:

  • rozwinie zdolności muzyczne (melodyczne i rytmiczne)
  • rozwinie zdolności manualne i koordynację ruchową
  • zacznie swobodnie i rytmicznie grać na instrumencie (do wyboru pianino, skrzypce, wiolonczela, trąbka, perkusja)

 

Jak wyglądają zajęcia?

  • śpiewamy i gramy na wybranym instrumencie melodie i piosenki zróżnicowane pod kątem tonalności, rytmu, charakteru, tempa
  • rytmizujemy (wyliczanki i rymowanki ze słowami lub bez) i ruszamy się do rytmu
  • używamy kolorowych rekwizytów (bańki, chustki, chusta animacyjna)
  • improwizujemy, transponujemy (gramy tę samą melodię od różnych dźwięków)
  • wzbogacamy muzyczny słownik dziecka (opis teorii E.E. Gordona w zakładce Metody)

Nasze zajęcia pomagają dzieciom uczyć się muzyki jako sztuki słuchania - "słuch przed wzrokiem" 

Schemat zajęć:

  • muzyczne powitanie
  • czas na dywanie - śpiewamy, rytmizujemy, gramy wybrane melodie na dzwonkach i bum bum rurkach
  • czas przy instrumencie - przenosimy nasze melodie na instrument
  • muzyczne pożegnanie

Efekt? Dzieci siadając do gry nie mają żadnych problemów z zagraniem trudnych, nawet nieregularnych rytmów, potrafią zaimprowizować melodię oraz transponować - czyli grać motyw lub melodię od różnych dźwięków. I wszystko to wydaje im się proste :)

ZAPISZ SIĘ NA ZAJĘCIA

CENA: 140ZŁ/MIESIĄC (4 LEKCJE). ZAJĘCIA PRÓBNE - 40ZŁ. Liczba osób w grupie - 3-4

 

Opublikowano: 2016-07-15

up
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza akceptację polityki cookies.